۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۸۰۱۸۹
آیت الله جوادی آملی:

نام اهل بیت جهان را اداره می کند| هیچ مستکبر و صهیونیستی نمی تواند حق را از بین ببرد

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که ظالمان در طول تاریخ بسیار تلاش کرده اند تا نور حق را خاموش کنند اما موفق نشده اند، گفت: آنچه که این جهان را اداره می کند، نام مبارک اهل بیت(ع) است.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی خود که در نمازخانه مؤسسه اسراء برگزار شد، با اشاره به این که شیعیان موظف هستند راه خون خواهی امام حسین(ع) را در پیش گیرند، گفت: امام حسین(ع) از آن جهت که امام هستند، پدر روحانی امت اسلامی قلمداد می شوند، بر این اساس خون بهای ایشان مربوط به ما است.

مفسر برجسته قرآن کریم ادامه داد: شیعه به عنوان فرزندان حسین بن علی(ع) موظف است تا روز قیامت خون بهای امام حسین(ع) را طلب کند.

وی با بیان این که ما فرزندان حسین بن علی(ع) هستیم، ابراز داشت: امام حسین(ع) مظهر حق، عدل و عقل بودند و ما نیز از این جهت فرزندان حق، عدل و عقل هستیم، بنابراین حق داریم خون بهای حق، عدل و عقل را از ظالمان بگیریم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به خطبه حضرت زینب(س) در شام اظهار داشت: ایشان در خطبه هایشان فرمودند «هیچ باطلی نمی تواند حق را بپوشاند و آن را از بین ببرد»؛ این موضوع در جهان امروزی هم قابل تسری است، زیرا هیچ استکبارگرا و صهیونیستی نمی تواند حق را از بین ببرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که ظالمان در طول تاریخ بسیار تلاش کرده اند تا نور حق را خاموش کنند اما موفق نشده اند، عنوان کرد: آنچه که این جهان را اداره می کند، نام مبارک اهل بیت(ع) است؛ بر اساس آیات قرآن کریم این جهان بر اساس حق خلق شده است و باطل در آن جایی برای ماندن ندارد و کسانی هم که در این زمینه تردید دارند، نسبت به ساختار نظام هستی آگاهی ندارند.

وی افزود: حسین بن علی(ع) به حق قیام کرده است و همین سبب ماندگاری قیام ایشان در عالم هستی شده است، اما مشاهده می کنیم که از ظلم ظالمان و نام آن ها اثری وجود ندارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان یادآور شد: شیعه بودن تنها به این نیست که نام اهل بیت(ع) را ببریم، اما خود را از ایشان دور بدانیم، بلکه باید باور کنیم ما فرزندان حسین بن علی(ع) هستیم، زیرا حدیث شریف «أنا و علی ابوا هذه الامة» را قبول کرده ایم و موظفیم خون بهای پدر خود را از اموی گرایان و مروانی مسلک های جهان امروزی بگیریم./841/

ارسال نظرات